Afbeelding

Al maanden problemen met betaling thuiszorg

Algemeen

WEESP - Weespers die thuiszorg afnemen van Vitaal kunnen komende weken mogelijk enorme rekeningen verwachten. Er is al maanden iets mis met de facturatie.

Bezorgde Weespers trekken aan de bel. Vanaf 1 januari hebben zij geen maandelijkse factuur meer ontvangen. Het gaat om Weespers die de betaling via het CAK hebben lopen. Het CAK kijkt per geval hoeveel geld er voor een uur thuiszorg is verschuldigd. 

Problemen
Navraag bij Vitaal leert dat er in Weesp problemen zijn met de facturatie van de uren tussen Vitaal en het CAK. Het is misgegaan met de codering. Daardoor is er vanaf 1 januari geen factuur meer de deur uitgegaan.

Inmiddels is het probleem in overleg met CAK, Vitaal en de gemeente opgelost. De facturen gaan nu de deur uit. Het is per geval verschillend, zo vertelt Vitaal, maar er zijn gevallen waarin mensen rekeningen van honderden euro's kunnen verwachten.

Gemeente
De gemeente Weesp is de zaak aan het uitzoeken en komt nog met een verklaring hierover. 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant