Afbeelding
Foto's

Boot De Vuurlinie regelrechte aanwinst voor Weesp

Toerisme

WEESP - Met een ferme zwaai smeet Cor van der Poel een fles Wispe tegen de boot kapot en wenste De Vuurlinie daarmee een behouden vaart. 

Met De Vuurlinie heeft Weesp Marketing een in het oog springende noviteit voor de stad Weesp gerealiseerd. Het is een varend vuurliniehuisje dat als promotiekantoor kan worden ingezet tijdens activiteiten. Maar het is veel meer. Bedrijven kunnen het huren en elke zaterdag worden er rondvaarten mee over de Vecht gehouden. Het idee is eenvoudig, de uitvoering uitstekend. Met vele vrijwilligers is de boot gebouwd - een race tegen de klok.


Het interieur is bescheiden, slim ingedeeld en multifunctioneel te gebruiken. Vele Weesper bedrijven hebben een bijdrage geleverd in de vorm van materiaal of anderszins. Zo ligt er een grastapijt van Wagenaar, is het meubilair van Steigerhout Weesp en zit er een bar in van (en met) Wispe Bier.




De doop en presentatie vonden plaats bij de steiger van 't Helletje aan de Stationsweg, een perfect decor onder ideale omstandigheden: een heerlijke zomeravond aan een schitterende Vecht.

Dat bedoelt Weesp Marketing dus met: trots zijn op je eigen stad.

Tientallen genodigden proosten op een behouden vaart en namen een kijkje aan boord. En iedereen was het er over eens: de makers van deze boot hebben iets geweldig moois en nuttigs afgeleverd. Een regelrechte aanwinst voor Weesp.




Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant