De horecagroothandel stopt met de zelfbediening en gaat zich volledig richten op onlinebestellingen en bezorgen. Vanaf morgen, donderdag, start de pre-sale-uitverkoop op het zelfbedieningsassortiment en het streven is om uiterlijk drie weken later de deuren definitief te sluiten.

'De trend van onlinebezorging speelt ook in onze sector een steeds grotere rol'

Veranderende marktomstandigheden zouden de reden zijn van de sluiting. "De trend van onlinebezorging speelt ook in onze sector een steeds grotere rol", zo laat de organisatie in een persbericht weten. De horecagroothandel gaat zich daarom meer richten op het uitbreiden van haar bezorgtak. 

Hans van der Eijk, directeur/eigenaar van Hocras, laat weten dat er voor Almere gekozen is vanwege de gunstige ligging voor het vrachtverkeer en dat het daar makkelijker is om aan (extra) personeel te komen. Naast de bezorgtak zullen na verloop van tijd ook de verssnijderijen en productieafdelingen naar Almere vertrekken.

Gedwongen ontslagen

Het sluiten van het filiaal heeft gevolgen voor de medewerkers. Voor 40 medewerkers is ontslag aangevraagd. De overige 100 personeelsleden kunnen aan de slag in Almere. 

Over wat er met de locatie die de Hocras achterlaat gaat gebeuren is nog geen duidelijkheid. Van der Eijk laat in een reactie weten dat daar nog over gesproken wordt. Het pand en de grond zijn eigendom van de Hocras.