Afbeelding
Column

On-zaligheid

Mensen

Ik ga je iets opbiechten waar ik niet trots op ben en waar ik ook nog eens via een nachtmerrie achter moest komen. Ken je dat gevoel? Nee? Nou, ik na afgelopen nacht wel. 

En het werkte als een tierelier kan ik je verklappen. Ook al schrok ik er midden in de nacht van wakker en heb ik slaapdronken mijn spookbeelden over de invulling van slijterij Overmars met onze katten gedeeld. Niet dat die er iets van opstaken, maar manlief L. luisterde stilletjes mee en lepelde vanochtend mijn hele verhaal op bij de koffie. Een pijnlijk opstartmomentje, al zeg ik het zelf. 

Want waar ik eerst nog veilig dromenland binnen zweefde met het idee er een flexwerkplek voor thuiswerkers-met-buiten-de-deurbehoefte van te maken, bleek ik toch ergens onderweg buiten mijn onbewuste te hebben gerekend. Geen idee waar dat vandaan kwam, maar het bleek zich in een griezel van een wafelwinkel te hebben vastgebeten en schotelde mij dat schrikbeeld eventjes fijntjes voor. In de meest opgeblazen versie, nota bene. 

Volgestouwd met van die gigantische plastic potten Italiaanse hazelnootpasta die tot tegen het plafond aan dikbuikig op mij neerkeken. Ik stond erbij, keek ernaar en voelde dat er iets niet klopte. Was het nou een gevalletje van inspiratieloos jatwerk of had in mijn kop de tijd stil gestaan? Bij wafels denk je toch direct aan een met bladgoud omzoomde wolk van een stroopwafelwinkel met smachtende klanten in een almaar aanzwellende Tik tok-rij? 

Dat ik daar in een nachtmerrie niet opkwam, kan ik mijzelf nog vergeven. Maar die denkfout? Nee, die wrijf ik er met dit stukje zelfs nog even extra in. Want wat was ik in mijn nachtwaan vergeten? Dat zalige mopje van hier? Foei, en ga je schamen! Dat heerlijke koekje is een eigen Weesper moppenshop meer dan waard! Het staat toch niet voor niets in het banketbakboek van Holtkamp? 

Kom maar op met al die grote, kleine, bontgekleurde, bespikkelde en in koele room of gesmolten chocola gedoopte varianten. Daar betaalt iedereen zo grof geld voor. Nu maar hopen dat ik niet al meteen voor mijn voordeur de smachtende smikkelrij instap.

Copywriter Stephanie Prinssen is altijd in voor het schrijven van een creatieve tekst én werkt in de communicatie bij een non-profitorganisatie. Volgende week op deze plek: huisarts Hans Burggraaff.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant