Afbeelding
Foto: Shutterstock

Internet marketing uitbesteden om verschillende redenen interessant

Advertorial

Waar organisaties voorheen een aanzienlijk percentage van hun marketingbudget aan offline reclame-uitingen alloceerden, verandert dit momenteel steeds meer. Het percentage van het marketingbudget wat uitgegeven wordt aan online marketing groeit. Niet alleen is het steeds belangrijker om gevonden te worden op het internet. Ook besteden organisaties hun digitale activiteiten veelal uit aan een online marketing bureau. Daar waar men offline reclame-uitingen voorheen regelmatig zelf ontwierp. Veel organisaties hebben immers een eigen communicatie- en marketing team. Er zijn verschillende redenen die maken dat juist het uitbesteden van internet marketing interessant is. 

SEO kent verschillende facetten die ieder belangrijk zijn

Een van de redenen om voor internet marketing uitbesteden te kiezen, is het feit dat SEO uit verschillende facetten bestaat. Het is haast ondoenlijk om je op ieder van deze facetten te focussen, wanneer marketing niet de core business van je organisatie is. Daarbij gaat online marketing verder dan SEO alleen. Denk bijvoorbeeld ook eens na over het toepassen van SEA. Of wat te denken van het aanbieden van een nieuwsbrief, om consumenten betrokken te houden bij de organisatie? Er zijn domweg te veel mogelijkheden op het gebied van online marketing, om je op ieder van deze vormen te kunnen concentreren. 

Verschil tussen SEO en SEA

SEO en SEA zijn termen die vaak gebruikt worden binnen de wereld van online marketing. SEA is gericht op het kopen van advertentieruimte in de zoekmachine; het levert op korte termijn resultaat op. Met SEO probeer je de posities van een website structureel te verbeteren, dit kost meer tijd en is gericht op de langere termijn. 

Vindbaarheid van een website steeds belangrijker

Verschillende marktonderzoeken tonen aan dat het steeds belangrijker geworden is om online vindbaar te zijn als organisatie. Het percentage aankopen wat online gedaan wordt groeit, evenals dat Nederlanders steeds meer op het internet actief zijn. Wist je dat de gemiddelde Nederlander al om 9.17 uur begint met surfen? De meeste mensen stoppen hier pas na 21.39 uur weer mee. Een consument kijkt bij het gebruik van een zoekmachine vaak uitsluitend naar de eerste drie tot maximaal vijf resultaten. Staat jouw website lager gepositioneerd in de zoekresultaten? In dat geval is de kans groot dat deze niet gevonden wordt. Concreet betekent dit dat organisaties potentiële klanten mislopen. 

Belang van het gebruik van de juiste zoekwoorden

Gevonden worden is de eerste uitdaging, maar gevonden worden op de juiste zoekwoorden een belangrijke tweede. Wanneer een website scoort op zoekwoorden die niet relevant zijn, trekt dit bezoekers naar een website die buiten de doelgroep hiervan vallen. Een zoekwoorden onderzoek helpt dit te voorkomen. Een online marketing bureau heeft over het algemeen de tools en kennis om zo’n onderzoek uit te kunnen voeren. De uitkomst hiervan gebruikt men bij het uitwerken van nieuwe content. 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant