Afbeelding

Onderzoek: 'Gemeente handelt telefoontjes goed af'

Algemeen

WEESP - De gemeente Weesp handelt telefoontjes goed af, maar mailen kan beter. Dat is de conclusie van een onderzoek van de Kamer van Koophandel naar de beantwoording van vragen van ondernemers.

Er is gebruikt gemaakt van mystery-bellers en mystery-mailers. Dat zijn medewerkers van een onafhankelijke adviesbureau die de gemeente benaderden met uiteenlopende vragen en verzoeken. 

Weesp scoort een 7,3 voor bellen en een 6,2 voor mailen. De telefonische afhandeling is daarmee verbeterd, maar het mailen is teruggevallen.

Aan de telefoon wordt er goed doorgevraagd om tot een juist antwoord te komen. Minpuntje blijft het 'koud doorverbinden': als er wordt doorverbonden naar een andere medewerker moet de beller het hele verhaal opnieuw vertellen.

Dat de gemeente in haar e-mailverkeer geen jargon gebruikt, wordt als pluspunt beschouwd. Een minpunt is de korte en zakelijke manier waarop de gemeente terugmailt. Ook wordt er wel eens een mailtje gemist. 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant