Afbeelding

Hoe ziet online marketing eruit in 2020?

Advertorial

Online marketing wordt ook wel online ondernemen genoemd. Door de jaren heen is er veel veranderd en zijn er veel dingen afgevallen en bijgekomen als het gaat om online marketing. Je kijkt natuurlijk naar de trends en ontwikkelingen die er spelen. Het is een vakgebied dat constant in ontwikkeling is en daarom soms voor veel mensen nog steeds een vaag concept is. Daarom hebben we hieronder een aantal trends op een rijtje gezet voor 2020. 

Influencers
Influence marketing mag zeker niet ontbreken in het marketing plan. Wat is influencer marketing nu precies? Dit is een vorm van marketing waarbij een persoon of een groep ingezet wordt om invloed uit te oefenen op het gedrag van jouw doelgroep. Influencers hebben een groot bereik op social media platformen waar ze veelvuldig gebruik van maken. In 2018 is deze trend al veel ingezet, maar dit bleef vaak bij eenmalige influencer acties. De focus in 2020 is influencers als merkambassadeurs inzetten.

Chatbots 
Een chatbot is een effectieve software die contact legt met bezoekers en klanten op je website. Ze communiceren op een natuurlijke manier met je website bezoekers en de vragen die ze stellen worden in real time beantwoordt. Ze kunnen je bezoekers helpen vinden wat ze zoeken op je website. Het kan duur zijn iemand in te huren om hierop toezicht te houden en je weet ook niet hoe je bezoekers dit zullen ervaren. Door contact op te nemen met een internet marketing bureau kun je samen kijken wat de juiste volgende stap zou moeten zijn voor jouw bedrijf.

Social media apps
Social media platformen zoals Whatsapp of Facebook Messenger worden niet langer alleen privé gebruikt om berichten naar vrienden en familie te sturen. Bedrijven maken hier steeds meer gebruik van om met hun klanten te communiceren. De applicaties worden steeds belangrijker omdat klanten direct contact met bedrijven fijn vinden. Dit zorgt ook voor een betere klantrelatie en biedt de mogelijkheid gepersonaliseerde marketing te voeren.

Ontwikkeling Google Ads
Google Ads (voorheen Google Adwords) hoort nog steeds in het lijstje met online marketing. De naamwijziging is niet het enige wat veranderd is op het gebied van Google Ads. Google wordt steeds beter in het automatisch bieden en targetten. Machine learning zorgt ervoor dat jij betere mogelijkheden krijgt om de juiste advertenties, op het juiste moment bij je doelgroep te krijgen. Daarnaast heeft Google Ads ook Comparison Shopping Services (CSS). Dit is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers. Zo krijgt de concurrentie meer ruimte in het Google Shopping advertentieformat.


Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant