Afbeelding

Sophia steekt herkenningsmelodie ‘Cheers’ in nieuw jasje

Algemeen

WEESP Sophia Kruithof, heeft het nummer ‘Where everybody knows your name’, van de bekende televisieserie Cheers uit de jaren ’80 in een nieuw jasje gestoken. Het is de eerste single van Sophia sinds TVOH en het nummer is tevens het themalied voor de nieuwe ClubSupport-commercial van Rabobank, waarin het ‘tweede thuis’-gevoel dat een club of vereniging teweegbrengt, centraal staat. En mede om deze reden is in de videoclip te zien hoe Sophia haar vriendinnen van hockeyclub M.H.C. Weesp ontmoet.  

Het nummer “Where Everybody Knows Your Name” was een megahit van Portnoy in de jaren ‘80 en bekend als themanummer van de populaire televisieserie Cheers. “Het nummer vertolkt het gevoel dat je soms even een ‘break’ wilt nemen van de zorgen die je hebt,” vertelt zangeres Sophia Kruithof. “Dat je even wilt ontsnappen, naar een plek waar iedereen je kent en waar je je veilig voelt. In het licht van de coronacrisis is dat gevoel voor veel mensen relevanter dan ooit. Voor mijn zijn dat nu de vriendinnen van mijn zangschool, want dat is mijn tweede thuis. Vroeger was dat mijn hockeyclub waar ik goede vriendschappen heb opgebouwd en waar ik me altijd welkom voelde.” Deze clip is vanaf 11 september te zien. 

Steuntje in de rug
In de videoclip is te zien hoe Kruithof haar vriendinnen van hockeyclub M.H.C. Weesp ontmoet. Ze brengt het nummer ten gehore als een ode aan de vriendschappen die ze bij haar club heeft opgebouwd. Met dat warme verenigingsgevoel raakt Sophia precies het doel van ClubSupport van Rabobank, zo laat de bank weten. De bank is vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid lokaal en nationaal supporter van het Nederlandse club- en verenigingsleven. Veel clubs en verenigingen hebben het financieel zwaar en verenigingsleden hebben de laatste maanden weinig contact gehad met elkaar gehad. “Hopelijk kan ik op deze manier een bijdrage leveren om het unieke, Nederlandse verenigingsleven een steuntje in de rug te geven”, vertelt Sophia Kruithof.

Maatschappelijke bestedingsdoelen
De track van Sophia Kruithof is te horen in de tv commercial van Rabo ClubSupport. Clubs en verenigingen kunnen zich inschrijven met een maatschappelijk bestedingsdoel. Met de steun van Rabo ClubSupport kunnen zij dit doel realiseren. Dat is goed voor de club én geweldig voor de buurt. Clubs en verenigingen kunnen zich vanaf 31 augustus tot 30 september inschrijven via de website, waar Rabobank-leden vervolgens op kunnen stemmen. ‘Where everybody knows your name’, in de versie van Sophia Kruithof, is vanaf nu te beluisteren via Spotify.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant