De leden van de werkgroepen Beleef Weesp 2025 maken kennis
De leden van de werkgroepen Beleef Weesp 2025 maken kennis

'Beleef Weesp 2025' zet werkgroepen aan het werk

Algemeen

WEESP - Hoe kun je Weesp beter promoten, hoe krijg je de winkelstraten weer vol en hoe hou je Weesp ook in de toekomst aantrekkelijk? Met deze en soortgelijke vragen gaan zo'n veertig mensen aan de slag. Zij vormen de werkgroepen van de stichting Beleef Weesp 2025. Vanmorgen was de aftrapbijeenkomst. 

De kennismaking was soms wat onwennig, want niet iedereen heeft al precies voor ogen wat de bedoeling is. Wel is duidelijk dat er vier werkgroepen zijn: vastgoed/herstructurering, communicatie/promotie/het nieuwe winkelen, veiligheid/bereikbaarheid en evenementen.

Elke werkgroep moet met ideeën komen over hoe het beter kan in Weesp. Boven de werkgroepen zijn een uitvoerend bestuur, een toezichthoudend bestuur en een raad van advies gesteld. Dat alles onder de noemers 'citymanagement' en 'citymarketing'.

Voorzitter van het bestuur is Janton Stork. Hij merkt dat er in Weesp ook weerstand tegen dit initiatief is. "Ik ben het met de sceptici eens dat we ons moeten bewijzen. We zullen dus snel met concrete resultaten moeten komen", zei hij tegen de werkgroepleden.

In de werkgroepen zitten ondernemers, vastgoedeigenaren, marketeers, vertegenwoordigers van verenigingen, instellingen en de gemeente en enkele Weespers die op persoonlijke titel betrokken zijn. 

Janton Stork zet de werkgroepen van Beleef Weesp 2025 aan het werk
Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant