Afbeelding

Je bedrijf offline beter zichtbaar maken: 5 tips

Advertorial

Elk bedrijf zit tegenwoordig op Facebook en andere sociale media, maar het offline gedeelte wordt vaak vergeten. Dit gaat natuurlijk ook gewoon door. Hoe hou je je bedrijfsnaam buiten de digitale snelweg zichtbaar, zodat deze vaak wordt ingetikt en uiteindelijk ook offline weer goed te vinden is? Vijf tips.

Belettering voertuigen

Waar je ook komt - voor afspraken, klussen of om spullen op te halen - je auto is een legale plek voor reclame. Maak hier gebruik van: laat de auto professioneel beletteren, het is immers (mede) het visitekaartje van je bedrijf. Een mooi voorbeeld hiervan is autohopper, een verhuurservice die klanten de optie biedt om met of zonder reclame op de huurauto te rijden. Wie in Friesland een auto wil huren tikt gewoon Autoverhuur leeuwarden en komt dan al snel terecht bij Autohopper, omdat de offline reclame door het hele land ervoor zorgt dat de naam Autohopper vaak wordt ingetikt - en dus snel naar voren komt in zoekmachines. 

Relatiegeschenken

Een relatiegeschenk wordt zelden weggegooid. Denk aan een keycord, een mok, een pen of canvas tasje. Mensen die even geen keycord kunnen gebruiken geven het ding op hun beurt ook vaak weg, maar dat zorgt juist voor een nog groter bereik. Je bedrijfsnaam komt hoe dan ook op de meest onverwachte plekken in beeld via relatiegeschenken. 

Papieren reclame

Juist omdat iedereen tegenwoordig in zijn mobieltje verdiept zit, denken veel bedrijven dat papieren reclame verleden tijd is. Niet waar! Een flyer, poster of folder valt om die reden juist op. Het internet slibt dicht met bedrijven en het is soms moeilijk om ertussen te komen. Sociale media en andere websites vormen één grote verzameling pop-ups van bedrijven die veel geld uitgeven aan reclame die juist vaak als irritant wordt ervaren. 

Sportteam sponsoren

Een sportclub of -team sponsoren is goedkoper dan je denkt. Eigenlijk bestaan de kosten alleen uit tenues en de opdruk. Onthoud dat deze teams op veel plekken spelen en graag een professionele uitstraling willen hebben. Vaak wordt je bedrijfsnaam ook genoemd op de website van de club, tijdens allerlei bijeenkomsten en in een clubblad. Ook op de borden rondom het hoofdveld zijn de tarieven bij amateurclubs niet zo hoog als in de stadions. 

Lokale radio en tv

TV en radio zijn niet meer geheel analoog, dus helemaal ‘offline’ is het niet als je een interview geeft bij een lokale zender. Maar offline of niet, het loont de moeite om te kijken naar de mogelijkheden. Deze zenders zijn altijd op zoek naar interessant lokaal nieuws: de opening van een nieuw filiaal of pand, een nieuw product, een jubileum, een samenwerking, enzovoorts. Daar weet jij als ondernemer wel raad mee! 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant