Afbeelding

Hoe verkrijgt een SEO-specialist zijn gespecialiseerde kennis?

Advertorial

Veel mensen vragen zich af wat een SEO-specialist nou precies doet. Hier is niet zomaar een eenduidig antwoord op te geven. Dit komt omdat de taken van een SEO-specialist ontzettend gevarieerd zijn.

Naar alle waarschijnlijkheid heb je wel eens van SEO oftewel Search Engine Optimization gehoord. SEO heeft als doel om websites door het gebruik van verschillende technieken beter vindbaar te maken in de zoekmachines.

Door onder andere de websitestructuur, de linkstrategie en de content te verbeteren zorgt de SEO-specialist ervoor dat er meer verkeer op de website komt en dat het aantal conversies op de betreffende website hierdoor verhogen. Een SEO-specialist zoals ralfvanveen.com leest hiervoor per week een aantal belangrijke blogs. Aan de hand daarvan past hij zijn strategieën aan waar nodig. Om bij te blijven wordt de kennis bijgeschaafd door middel van podcasts en e-books.

De taken van een SEO-specialist

Tot de taken van een SEO-specialist behoren een aantal verschillende effecten van SEO. Een van de belangrijkste aspecten hiervan is door middel van SEO-audits de website structuur te verbeteren. Daarnaast wordt er door de SEO-specialist zorg gedragen voor de content op de website en zal deze met regelmaat een zoekwoorden onderzoek doen.

Dit zoekwoorden onderzoek is nodig om te bepalen of er in de content de door de doelgroep gebruikte zoekwoorden zijn verwerkt. Door gebruik te maken van een aantal gespecialiseerde tools kan worden nagegaan wat het zoekvolume is en wat de relevante zoektermen zijn.

Om ervoor te zorgen dat tevens de autoriteit van de website wordt verbeterd zal de SEO-specialist linkbuilding toepassen. Het is voor een goede SEO-strategie van groot belang dat er steeds wordt gefocust op backlinks.

Om te beginnen zal de SEO-specialist een linkbuilding plan opstellen. Het doel hiervan is de autoriteit van de website te verhogen. Dit houdt in dat hoe meer kwalitatieve backlinks naar je website linken, hoe hoger de autoriteit hiervan zal zijn. Dit zorgt er weer voor dat je in de zoekmachines een hogere ranking bereikt.

SEO-landschap

Het SEO-landschap verandert iedere dag. Daarom is het voor een SEO-specialist belangrijk om hier goed van op de hoogte te blijven. Hierbij gaat het om zowel de laatste updates van de diverse zoekmachines en het laatste nieuws wat SEO betreft.

Het op de hoogte blijven van het nieuws omtrent SEO neemt dus behoorlijk wat tijd in beslag. Toch is het noodzakelijk om dit te doen. Juist hierdoor is het mogelijk voor de SEO-specialist om klanten een optimale service aan te kunnen bieden.

Daarnaast is het belangrijk dat een SEO-specialist zijn kennis op een proactieve manier deelt met de klanten. Een goede SEO-strategie is tegenwoordig pas mogelijk als iedereen die met de website te maken heeft weet welke zoektermen er gebruikt moeten worden en hoe deze het beste kunnen worden toegepast.

Een SEO-specialist zoals Ralf van Veen kan door middel van presentaties en opleiding zijn kennis weer met anderen delen. Wil je als ondernemer de hulp van Ralf inschakelen? Bekijk voor meer informatie zijn website.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant