Afbeelding

Weesper ondernemer slachtoffer slinkse oplichting

B2b

WEESP - Watersportbedrijf De Bruyn daagt de Rabobank voor de rechter omdat zij vinden dat de interne protocollen voor phishing niet kloppen. Aanleiding is de diefstal van ruim 53.000 euro, begin vorig jaar.

Een onschuldig e-mailtje en een telefoontje en dieven wisten de tienduizenden euro's buit te maken. 

Traag
Directeur Marco de Bruijn komt nu actief naar buiten met dit verhaal om anderen te waarschuwen en omdat hij geen gehoor vindt bij de bank. "Als dit naar tevredenheid was opgelost, dan was er geen probleem geweest. Bij de ING en ABN Amro is dit beter geregeld." Volgens De Bruijn heeft de Rabobank te traag gehandeld.

2014
We gaan ruim een jaar terug. Naar vrijdag 24 januari 2014. Een medewerker van De Bruijn krijgt een mail van, wat lijkt, de Rabobank. In die mail wordt gevraagd om de contactgegevens van het bedrijf bij te werken. Alles lijkt normaal, de gegevens kloppen, alleen het telefoonnummer ontbreekt. De medewerker vult op de pagina het nummer in en krijgt daarmee, zonder dat hij het weet, een virus geïnstalleerd.

Lees verder in de digitale editie

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant