Afbeelding
Foto: Nander de Wijk

Weesper hotspots die prachtig in beeld komen

Advertorial

Corona heeft de digitale revolutie een flinke impuls gegeven. Bedrijven zetten massaal in op de online wereld, waar potentiële klanten op zoek gaan naar de laagste prijs, de beste service en de leukste vormen van marketing. Heeft jouw marketingteam zich al eens afgevraagd: wat is een productvideo en hoe helpt het ons bedrijf verder? Het laten maken van een promotiefilm in Weesp trekt de aandacht bij mogelijk geïnteresseerde klanten. In het bijzonder wanneer je actief bent in Weesp of de omgeving hiervan. Consumenten zitten niet te wachten op langdradige productomschrijvingen, waarin je uiteenzet wat jouw product of dienst zo uniek maakt. Het is voor hen veel prettiger om in een korte video uitgelegd te krijgen, welk probleem jouw product voor een consument oplost!

De mooiste plekjes in Weesp en omgeving
Wat is een geschikte plek voor het opnemen van een bedrijfsvideo in Weesp? Wij spraken met Niels de Groot, uitvoerend producent bij Pro Motion Film. Hij gaf aan dat de mooiste locaties in een stad voor lang niet alle video’s geschikt zijn. De ene promotiefilm neem je op in de natuur, terwijl voor een andere video het centrum van een plaats als Weesp veel geschikter is. Onderstaande locaties zijn in ieder geval het overwegen waard als je een promotiefilm op wilt laten nemen in Weesp of de omgeving hiervan:

        . Muiderslot
        . Pampus (eiland)
        . Fort Uitermeer
        . Molen “De Vriendschap”
        . Gaasperpark

Verschillende soorten video’s
Het zoeken naar een geschikte locatie voor het opnemen van een bedrijfsvideo is slechts een van de aspecten om rekening mee te houden. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de verschillende soorten bedrijfsvideo’s. Je kunt kiezen voor een eenmalige productvideo over een los product uit je assortiment. Een alternatief is een videoserie, waarin je verschillende aspecten uitlicht. Werk bijvoorbeeld vanuit een probleem naar een oplossing die jij een consument biedt. Ook leuk zijn interviews met klanten van je organisatie. Laat klanten vertellen wat jouw product of dienst hen gebracht heeft. Vaak wordt veel waarde gehecht aan de ervaringen van andere consumenten.

Laat video’s door een professional schieten
Bij het maken van een bedrijfsvideo is het sterk aan te raden om de hulp van een professioneel bedrijf in te schakelen. Pro Motion Film werkt bijvoorbeeld met kwalitatief zeer goede camera’s, die video’s in 4K opnemen. Het verzekert je van een fraai eindresultaat.

Snackable content voor kanalen op sociale media
De focus ligt steeds meer op snackable content. Onder snackable content verstaat men korte video’s van hooguit enkele minuten, die uitermate geschikt zijn voor het delen op sociale kanalen van je bedrijf. De video’s brengen een duidelijke boodschap over en kunnen kijkers aanzetten tot het uitvoeren van een handeling. Denk bijvoorbeeld aan een teaser, die je op je kanalen deelt en waarin je een kijker probeert aan te zetten de volledige video op je website te bekijken. Door de video’s kort en krachtig te houden, zullen mensen deze veel sneller bekijken wanneer ze de video op sociale media tegenkomen. De kracht van sociale media is dat er interactie ontstaat. Een kijker reageert onder de video, deelt de video met zijn of haar eigen netwerk, enzovoorts.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant