Afbeelding
Foto: Christian Pfeiffer

Station verplaatsen, spoorbrug erbij of iets langzamer rijden

Buurt & wijk

WEESP ProRail en het ministerie van Infrastructuur hebben gisteren bewoners van het stationsgebied in Weesp bijgepraat over de uitbreiding van zes naar acht sporen na 2027. Er liggen drie varianten die nu verder op haalbaarheid worden onderzocht. 

Twee varianten zijn ingrijpend: het station verplaatsen of een extra spoorbrug over de Vecht aan de zijde van het centrum.

Tijdverlies inhalen
De twee extra sporen zijn nodig om intercity's snel te laten passeren. Het bochtenwerk tussen Vecht en station wordt te scherp om de gewenste 130 kilometer per uur te halen. Maar met een lagere snelheid kan het mogelijk wel. De intercity moet dan elders het beetje tijdverlies inhalen. Dat vormt de derde variant, die ook op haalbaarheid wordt onderzocht. 

Meer hierover in de krant van 21 juni.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant