
Nora Schenk
Nora (41) woont sinds 2011 in Weesp en is sinds 2018 bestuurslid van de Vechtloop. Als enthousiaste hobby-hardloopster liep ze daarvoor zelf al mee als deelnemer. Binnen het bestuur onderhoudt ze het contact met sponsoren en zorgt ze ervoor dat de route langs de Vecht tot in de puntjes klopt. “Het zou toch zonde zijn als honderden lopers per ongeluk veel verder doorlopen dan de bedoeling is” lacht ze. Wat Nora het leukste vindt aan haar bestuurswerk? “Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en zelfs vrienden gemaakt. Bovendien kom ik nu op plekken in Weesp waar ik anders nooit zou komen.”
De Vechtloop is voor Nora extra bijzonder. “In 2013 kwam ik de man van mijn dromen tegen in het startvak van de Vechtloop. Nu zijn we getrouwd!” Haar wens voor alle deelnemers: vlinders in hun buik van de voorpret, kippenvel onderweg en een trotse glimlach bij de finish.