Jubileum Stadhuis

Dit Weesper icoon is 250 jaar

21 feb 2022, 10:46 · leestijd 1 minuut Algemeen
EXTRA
Afbeelding

Het is het belangrijkste overblijfsel van de rijke bier-en jenevergeschiedenis van Weesp en dit weekend is dit belangrijke gebouw 250 jaar geworden: het stadhuis van Weesp!

Op 19 februari 1772 (dit weekend 250 jaar geleden!) werd namelijk de eerste steen gelegd voor het huidige stadhuis, het mooiste gebouw van Weesp. De eerste steen werd gelegd door Abraham d’Arrest jr. de zoon van burgemeester Abraham d’Arrest.