Afbeelding

Toeters & Bellen in promofilmpje voor #helpdehoreca

Algemeen

WEESP Met Koningsdag in aantocht wijst Koninklijke Horeca Nederland op de actie #helpdehoreca. Hierbij zijn negen Weesper horecabedrijven aangesloten, waaronder Toeters & Bellen. In dit café aan de Herengracht is ook een promofilmpje opgenomen voor de landelijke campagne. 

Door de sluiting van de horeca zitten horecazaken tijdelijk zonder inkomsten. Gasten kunnen hun favoriete horecazaak steunen door een waardebon te kopen. Zo kunnen de uitbaters de huur blijven betalen en hebben de gasten iets om naar uit te kijken zodra de deuren weer open gaan. Er doen 7.000 horecazaken in Nederland mee aan deze actie en er zijn al 33.000 bonnen verkocht met een waarde van 1,6 miljoen euro.

Feestje tegoed
Volgens Marieke Heemskerk - Zondag van Heineken zien veel mensen Koningsdag als een goed moment om zo'n waardebon aan te schaffen. Door het bedrag dat ze normaal tijdens dit volksfeest zouden uitgeven te investeren in een bon, houden ze het feestje te goed. De bonnen zorgen er ondertussen voor dat zoveel mogelijk cafés de crisis overleven.

Matthijs van Dijk van Toeters & Bellen vertelt in het campagnefilmpje hoe belangrijk deze actie voor de horeca is. Ook andere deelnemers dragen de actie uit, zo hangen er ook bij de Eendracht en Aaltje grote posters op het raam met #helpdehoreca.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant