Bovengrondse afvalcontainers mogelijk nog anderhalf jaar in centrum

3 feb 2025, 15:00 · leestijd 3 minuten Maatschappelijk
EXTRA
Voorlopig zullen afvalcontainers het historisch centrum ontsieren.
Voorlopig zullen afvalcontainers het historisch centrum ontsieren. Foto: WeesperNieuws

De bovengrondse afvalcontainers in het historische centrum van Weesp blijven mogelijk nog anderhalf jaar staan. Dit bleek tijdens een recente vergadering van het Algemeen Bestuur waarin portefeuillehouder Van der Does uitleg gaf over de problematiek rondom de ondergrondse afvalcontainers. 

De vertraging heeft te maken met technische tegenslagen en bureaucratische procedures. Bij acht van de vijftien geplande ondergrondse containerlocaties bleken obstakels, zoals leidingen, in de weg te liggen. Hierdoor kunnen de containers..