Afbeelding

Hoe belangrijk is het voor jouw bedrijf om online gevonden te worden?

Advertorial

Online gevonden worden wordt voor bedrijven steeds belangrijker. Steeds meer mensen zoeken uitsluitend online naar een product of dienst. Ze gaan niet meer de stad in of pluizen de huis aan huis bladen en folders na op zoek naar wat ze nodig hebben. Daarom is wordt het voor een bedrijf steeds belangrijker om online goed gevonden te worden. En dat niet alleen: een goed werkende en duidelijke website is minstens zo belangrijk.

Online marketingplan

Goede online marketing kan het verschil maken tussen een goed lopend bedrijf of een onderneming die na jaren nog altijd een kwakkelend bestaan leidt. Natuurlijk heb je zelf wel ideeën over je doelgroep, maar weet je ook hoe je die het beste benadert? Sommige marketingbureaus komen met grootse plannen voor een peperdure campagne. Maar het is zeer de vraag of je daar genoeg rendement uit haalt om de kosten te compenseren. Een bedrijf dat zich richt op lokale klandizie hoeft niet internationaal op de kaart te worden gezet tenslotte.

Maak goede afspraken over marketing

Als je een bedrijf in de arm neemt voor de online marketing van je bedrijf dan is het belangrijk om goede afspraken te maken. Het bedrijf Dtch. Digitals heeft uitgebreide knowhow en werkte al samen met honderden bedrijven in het MKB. Zij kunnen samen met jou een strategie uitstippelen die precies past bij jouw bedrijf. Een goede website met teksten met de juiste zoekwoorden, optimaal gebruik maken van Google Ads en aanverwante opties. En uiteraard worden daarbij de gemaakte kosten goed in de gaten gehouden. Bij Google kan er een plafond worden ingesteld. Jouw bedrijf wordt als advertentie getoond bij de zoekresultaten. Als er op de link wordt geklikt dan betaal je de hiervoor geldende vergoeding. Is er een maximumbedrag bereikt dan verdwijnt jouw advertentie tot de volgende periode aanbreekt. Het bedrag en de periode bepaal je zelf. Zo weet je altijd hoeveel je uitgeeft aan deze manier van reclame maken.

Zorg voor juiste informatieverstrekking

Je reclamecampagne kan nog zo goed in elkaar zitten, als je informatie verstrekt die niet klopt, dan komen er klachten en negatieve recensies. Als dat eenmaal een eigen leven gaat leiden, kun je het als ondernemer erg lastig krijgen. Zorg dus dat je website up to date is. Heeft een klant een klacht, los die dan zo snel mogelijk op. Natuurlijk mag je je verdedigen als de klant ongelijk heeft. Maar als dat niet zo is dan is het zaak om snel met een goede oplossing te komen. Je wilt het niet zo ver laten komen dat jouw bedrijf onderwerp van gesprek is in een consumentenrubriek op tv. Negatieve reviews blijven soms jarenlang online staan en ook dat is geen goede reclame. Zeker als startende ondernemer is het zaak om je klanten zo veel als mogelijk te vriend te houden. 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant