Afbeelding

Weesp communiceert in heldere taal

Algemeen

WEESP - Overheden kunnen nog wel eens wollig uit de hoek komen, maar in Weesp valt dat reuze mee. De stelling 'de gemeente gebruikt in haar communicatie heldere taal' wordt namelijk onderschreven door 63% van van de ondervraagden in de burgerpeiling.

De dienstverlening van de gemeente Weesp wordt door de inwoners gewaardeerd met rapportcijfer 6,5. De digitale faciliteiten van de gemeente scoren een 6,7, communicatie en voorlichting een 6,5. Die rapportcijfers liggen nagenoeg gelijk aan het landelijk gemiddelde.

77% van de ondervraagden onderschrijft de stelling dat je als inwoner makkelijk aan gemeentelijke informatie kan komen.

Balie
Wie met zijn of haar duim aan de smartphone zit vastgelijmd, kan ook via twitter een vraag aan de gemeente stellen. Leuk, maar dat doet geen hond. Slechts 1% van alle contacten met de gemeente gaat via social media. Verreweg het meeste contact met de gemeente (70%) hebben de Weespers via de balie in het stadskantoor.

De burgerpeiling is uitgevoerd door bureau I&O in opdracht van de gemeenteraad.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant