Victoriabad hervat zwemlessen uiterlijk rond jaarwisseling

27 nov 2025, 10:30 · leestijd 3 minuten Maatschappelijk
EXTRA
Victoriabad gaat zwemlessen hervatten.
Victoriabad gaat zwemlessen hervatten. Foto: WeesperNieuws

Het Victoriabad in Weesp krijgt over ruim een maand weer zwemlessen. De gemeente verwacht dat de lessen uiterlijk bij de start van het nieuwe jaar hervatten, na gesprekken met de exploitant over de problemen die sinds oktober bestaan.

Sinds oktober worden er geen zwemlessen meer gegeven door een tekort aan zwemdocenten. Inmiddels staan 150 kinderen op de wachtlijst. De exploitant voert gesprekken met twee erkende zwemscholen om het volledige leszwemmen over te nemen..