De plannen voor de aanpak van de Mr. Bouhuijstunnel gaan een nieuwe fase in. Het dagelijks bestuur van stadsgebied Weesp verwacht rond deze zomer een principebesluit te nemen. Als alles volgens planning verloopt, starten de werkzaamheden in 2028.
De tunnel vormt samen met het viaduct bij de Hogeweyselaan een van de slechts twee openbare verbindingen tussen Weesp en Weespersluis. Beide zijn vooral ingericht op autoverkeer. Voor fietsers en voetgangers zijn er knelpunten: de ruimte is ..













