Afbeelding
Foto: WeesperNieuws
Ingezonden

‘Gastvrij Weesp of financieel wingewest van Amsterdam?’

Buurt / wijk

WEESP Lezer Sjoerd Huisingh stuurde een brief in de nieuwe parkeersituatie en de auto’s van parkeerbeheer in de stad.

‘Ongetwijfeld gebeurt er achter schermen heel veel m.b.t. de fusie. Maar voor inwoners van Weesp lijkt het meest zichtbaar de auto’s van Parkeerbeheer. Dagelijks rijden er minimaal twee auto’s van deze Amsterdamse dienst door onze stad.

Recent kreeg ik bezoek. Ik wilde gebruik maken van mijn bezoekersvergunning en mijn bezoek aanmelden via de site van Parkeerbeheer. Site onbereikbaar. Daarna aanmelding via de telefoon. Onbereikbaar. Ruim een kwartier bezig geweest zonder resultaat. Daarna heeft mijn bezoekster zich aangemeld via de parkeer-app en keurig parkeergeld betaald.

En wat gebeurt er in dit kwartier?
Een auto van Parkeerbeheer rijdt langs en gelijk een bekeuring van € 66,-.

Bezwaar gemaakt tegen deze bekeuring, maar beroep ongegrond verklaard.

Nu begrijp ik dat een parkeermaatregel gehandhaafd moet worden, maar ik vraag me af of dit de manier is om Weespers te laten wennen aan de nieuwe regels m.b.t. parkeren. En of dit de manier is om draagvlak te creëren voor het nieuwe parkeerbeleid.

Het is bekend dat bij de start van het nieuwe parkeerbeleid heel veel boetes zijn uitgedeeld en dat daarvan een gedeelte is ingetrokken.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Weespers m.b.t. het parkeerbeleid op dit moment..

Ik kan me niet goed voorstellen dat ik (mijn bezoekster) helaas pech heb gehad en dat het verder allemaal goed verloopt.’

Ook reageren op lokaal nieuws? Stuur uw beknopte bijdrage, bij voorkeur met een foto van de kwestie/situatie, naar redactie@weespernieuws.nl. De redactie beslist of een ingezonden brief wordt geplaatst.

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant