Afbeelding

Dit zijn de trends op het gebied van buitenreclame

Advertorial

Regelmatig wordt gedacht dat Nederlandse organisaties de focus enkel nog leggen op online marketing. Het tegendeel blijkt waar te zijn: buitenreclame is minstens zo belangrijk voor organisaties. De keuze voor buitenreclame brengt verschillende voordelen met zich mee. Denk bijvoorbeeld aan het feit, dat men met buitenreclame in een korte tijd een groot aantal impressies bereikt. Ter illustratie, neem lichtmastreclame in Den Haag: dagelijks rijden er zo’n 20.000 gemotoriseerde voertuigen over de Zuid-Hollandlaan. Zou je hier een jaar lang gebruik maken van lichtmastreclame, dan bereik je als organisatie al snel miljoenen impressies. Vergelijk je de kosten van lichtmastreclame met advertentieruimte in een zoekmachine, dan is het verschil enorm bij dit aantal impressies. 

In Weesp zal het aantal impressies mogelijk iets lager liggen, maar geldt hetzelfde: buitenreclame is vaak voordeliger dan online reclame, uitgaande van hetzelfde aantal impressies. 

Jongeren hebben veel vertrouwen in buitenreclame
Uit recent onderzoek blijkt dat met name jongeren veel vertrouwen hebben in buitenreclame. Het gaat hierbij om 73% van de jongeren in de categorie van 15 tot en met 24 jaar. Opvallend is dat het vertrouwen in buitenreclame bij ouderen aanzienlijk lager ligt, met een percentage van 60% bij de groep van mensen ouder dan 55 jaar. Dat juist jongeren vertrouwen hebben in offline marketinguitingen is gunstig. Vaak blijkt juist deze groep erg lastig te bereiken te zijn voor ondernemers. Buitenreclame biedt een nieuwe kans om deze doelgroep aan te spreken. 

Val op met een unieke vorm van buitenreclame 
Een groot aantal impressies wil niet per definitie zeggen, dat buitenreclame wat oplevert voor organisaties. Het is, net als bij online marketinguitingen, belangrijk om op te vallen. Reclame blijft hierdoor langer hangen bij voorbijgangers. Kies bijvoorbeeld voor het gebruik van opvallende kleuren, een slogan die makkelijk blijft hangen of een vraag die je voorbijgangers aan het denken zet. Niet alleen blijft reclame hierdoor makkelijker hangen. Ook vergroot dit de kans dat men met anderen over de reclame-uitingen zal spreken. Iets wat het succes ervan ten goede komt. 

Buitenreclame in verschillende soorten
Buitenreclame in Weesp, Den Haag en andere grote Nederlandse steden wordt in verschillende vormen aangeboden. Denk aan het gebruik van lichtmastreclame, de keuze voor reclame onder een stadsklok en bijvoorbeeld rotondereclame. Zeker rotondereclame valt niet te missen door voorbijgangers! Je rijdt recht op de reclame-uiting van een organisatie af. Er zijn steeds meer rotondes die van deze reclame worden voorzien. 

Afbeelding

Mis niks, lees alles!

Wil je ons steunen en al onze artikelen lezen?
Kies hier je abonnement.

Uit de krant