Eerste weken Fixi leveren al meer dan honderd meldingen op
Buurt / wijkWEESP - De app Fixi, waar Weespers kunnen melden als er iets mis is in de openbare ruimte, wordt goed gebruikt. In de eerste twee weken waren er al 111 meldingen gedaan.
Meldingen die in Fixi via de smartphone zijn gedaan - of telefonisch, die meldingen worden door de KCC-medewerkers in Fixi gezet - worden doorgezet naar de verantwoordelijke persoon/afdeling van de gemeente. De richtlijn is dat mensen binnen drie werkdagen een reactie krijgen.
Terugkoppeling naar melders
Soms kan een melding niet direct worden opgepakt, dat wordt dan aan de melder doorgegeven, met de reden waarom. Via een plattegrondje in de app kun je ook volgen wat er met jouw melding en die van anderen gebeurt en wanneer.
De gemeente telde in de eerste twee weken na de lancering dus al 111 meldingen. In de top drie staan meldingen over de openbare verlichting, zwerfafval en wegen. Dat heeft ook te maken met de weersomstandigheden. Zo waren er in de eerste week na de lancering veel meldingen over gladheid.